Ben je benieuwd hoe bepaalde gebruikersflows en klantprocessen binnen jouw digitale tool werken? Be The User™️ ontdekt pijnpunten in gebruikersflows of klantprocessen door zelf in de schoenen van de gebruiker te stappen. Dit kan helpen om een beter begrip te krijgen van de uitdagingen en frustraties die gebruikers kunnen tegenkomen bij het navigeren door een digitale tool.
Be The User™️ is een onderzoeksmethode waarbij een UX-researcher of een designer de rol van een online Mystery Guest aanneemt en gebruikersflows doorloopt alsof ze echte gebruikers zijn. Er worden typische gebruikerstaken en interacties binnen een digitale tool uitgevoerd, zoals het aanmelden, navigeren en gebruikmaken van verschillende functies.
Op deze manier komen er al veel usability-issues aan het licht en worden zowel de onderdelen die goed werken als ook eventuele pijnpunten en obstakels vastgelegd in een onderzoeksrapport met een verbeterplan.
Be The User™️ is een goed alternatief voor het testen met echte gebruikers. Het wordt gebruikt om de effectiviteit en gebruiksvriendelijkheid van een digitale tool te testen vanuit het perspectief van een echte gebruiker.
Deze methode helpt bij:
Herken je één van de volgende problemen? Dan zou een Be the User™️ wel eens de juiste test kunnen zijn.
Stel dat een financiële instelling wil weten hoe gebruiksvriendelijk het registratieproces en de aanmeldprocedure zijn van hun online bankieren-app. Eén van onze UX-experts of designers neemt de rol aan van een nieuwe gebruiker en doorloopt de volledige gebruikersflow, van het downloaden van de app en het aanmaken van een account tot het inloggen en navigeren door de belangrijkste functies.
Tijdens deze sessie noteert de onderzoeker eventuele problemen, zoals verwarrende instructies, technische fouten of inefficiënte stappen. Op basis van deze bevindingen wordt een adviesrapport opgesteld met gerichte verbeteringen om het registratieproces en de aanmeldprocedure te optimaliseren en de algehele gebruikerservaring te verbeteren.
Be The User™️ is een UX-onderzoeksmethode die zeer geschikt is om de belangrijkste usability-issues in bepaalde gebruikersflows en klantprocessen te ondekken. Door typische gebruikersflows te doorlopen, worden knelpunten, frustraties en inefficiënties zichtbaar en kunnen gerichte verbeteringen voorgesteld worden.
Deze aanpak zorgt ervoor dat digitale tools intuïtiever en gebruiksvriendelijker worden, wat uiteindelijk leidt tot een verbeterde gebruikerservaring, een hogere klanttevredenheid en een hogere conversie.