Onze aanpak

Jarenlange ervaring heeft geleid tot het ‘Pixelpillow proven proces’, een aanpak met onderdelen uit ‘design thinking’, ‘user centered design’ en de double diamond. Het proces bestaat uit vier fasen: UX research, prototypen en testen, implementatie en optimalisatie. Deze aanpak garandeert gebruiksvriendelijke, duurzame digitale producten. De basis altijd hetzelfde, maar de concrete invulling verschilt per type project.

01.

UX Research

Kick-off en Plan van aanpak
UX Research
Uitkomsten UX Research
Prototype & Test
Uitkomsten Usability Test
Scope, Budget en Planning
Implementatie
Lancering
Service en support
Optimalisatie
We beginnen met het verzamelen van zoveel mogelijk data — in de vorm van interviews en ander onderzoek ­— om zo een beter beeld te krijgen van de wensen en het gedrag van de gebruiker. Zo zorgen we ervoor dat we dat gaan maken, waar jouw klant het meest mee geholpen is.
Desk research
Interviews
Design principles
Stijlonderzoek
02.

Prototype & Test

Kick-off en Plan van aanpak
UX Research
Uitkomsten UX Research
Prototype & Test
Uitkomsten Usability Test
Scope, Budget en Planning
Implementatie
Lancering
Service en support
Optimalisatie
In deze fase creëren we moodboards en klikbare, low-fi prototypes voor de drie belangrijkste gebruikerstaken. We valideren met gebruikers of de stijl aanspreekt en testen de prototypes op gebruiksvriendelijkheid.  
Stijlonderzoek / moodboards
Prototypes van 3 toptaken
Usability test met 5 gebruikers
03.

Implementatie

Kick-off en Plan van aanpak
UX Research
Uitkomsten UX Research
Prototype & Test
Uitkomsten Usability Test
Scope, Budget en Planning
Implementatie
Lancering
Service en support
Optimalisatie
We stellen het product backlog op met een overzicht van de gebruikerstaken, bepalen de gebruikersflows en informatie architectuur en ontwerpen en ontwikkelen de benodigde templates en componenten. Waar nodig koppelen we met bestaande systemen.
Backlog
Informatie architectuur
Ontwerp templates en componenten
Frontend component library
Koppelingen / CMS inrichting
04.

Optimalisatie

Kick-off en Plan van aanpak
UX Research
Uitkomsten UX Research
Prototype & Test
Uitkomsten Usability Test
Scope, Budget en Planning
Implementatie
Lancering
Service en support
Optimalisatie
Na live-gang begint het pas. We zorgen dat je product het blijft doen door goed onderhoud. En we blijven iteratief werken aan het continu verbeteren van je digitale product. Dit doen we altijd op basis van gemeten en geobserveerd gebruikersgedrag. In deze fase starten we ook met het ontwikkelen van nieuwe, handige features en denken we strategisch mee over de roadmap voor de komende jaren.
Hosting & Onderhoud
Service & Support
Doorontwikkeling
Strippenkaart
Optimalisatie Sprints
Periodieke usability tests