User Research

Voordat je een goede UX (User Experience) of een soepele UI (User Interface) kunt ontwerpen wil je weten wat je gebruikersbehoeften zijn en de doelen van de business. Daarom doen we altijd – of je ‘t nou leuk vindt of niet – grondig onderzoek voordat we ook maar een grafisch pakket openen op onze computer. En dat wordt vaak User Research of UX Research genoemd, maar wat houdt het nou precies in?

Voordat we aan de slag gaan met jouw website of applicatie willen we eerst weten wie het product gaat gebruiken. De eindgebruiker. Je gebruiker leren kennen kan op een hoop verschillende manieren. Wij gebruiken meestal de volgende methoden om behoeften van gebruikers en business boven water te krijgen:

Wil je weten hoe we deze verschillende manieren van onderzoeken precies inzetten? Lees dan het artikel ‘Gebruikersonderzoek op afstand: 8 manieren om je product te testen’ dat Gertjan schreef op Frankwatching.

Integraal onderdeel van onze werkwijze

Omdat we ervan overtuigd zijn dat je geen goede site, app of ander product kunt ontwerpen, zonder daarvoor met de mensen te spreken die het product gaan gebruiken, is het doen van user research een integraal onderdeel van onze werkwijze.

User Research as a Service

Heb je een andere partner voor je huidige product, maar wil je een frisse blik op je website of applicatie? Dan kunnen we je website testen met echte gebruikers. En het mooie is, dat kost niet eens zoveel tijd (en dus ook geen enorme investering). Meestal kunnen we binnen 2 a 3 weken een volledig onderzoek van een bestaand product uitvoeren. Aan het einde van de rit heb je dan een adviesrapport waarin we verbeterpunten benoemen waarmee je je product nog gebruiksvriendelijker en succesvoller maakt.

We voerden dergelijke onderzoeken al uit voor onder andere: