Stapsgewijze digitale transformatie van Zehnder

Zehnder Group Nederland is producent van ventilatie-, koeling-, verwarming- en filteringsoplossingen. We helpen Zehnder bij een digitale transformatie waarbij we Zehnder's B2B-klanten dezelfde prettige gebruikservaring leveren die zij als consument gewend zijn. Dit doen we door stapsgewijs focus aan te brengen in de Zehnder website, en door het realiseren van handige online tooling die zowel de installateur als de consument helpen.

zehnder.nl

Fontend en Backend Case Zehnder

Slimme tools

We realiseren voor Zehnder meerdere handige tools, die het leven van zowel installateur als consument zo makkelijk mogelijk maken.

Snelle registratie van je Zehnder

Onder de naam Zehnder Zeker lanceerden we de Zehnder productregistratie site. Hiermee kan zowel de installateur als de consument in vier makkelijk stappen zijn ventilatie-unit registeren. Zehnder krijgt hiermee meer inzicht in plaatsing van hun units; de installateur verdient extra garantie.

Online identiteit

Om de online uitstraling van Zehnder te versterken voegden we aan de bestaande huisstijl online elementen toe en onderzochten we verschillende stijlen - van evolutionair tot revolutionair.

Design principes

01
We volgen de filosofie achter de Zehnder huisstijl, maar verrijken deze voor online met motion en slimme interacties.
02
De uitstraling is fris & clean, maar niet koud en steriel. We maken onderscheid tussen functioneel beeld en beleving.
03
Het ontwerp toont de positieve impact op de leefomgeving door een menselijke en persoonlijke uitstraling.

We onderzochten meerdere stijlen, van evolutionair tot revolutionair. Van vriendelijk rond tot functioneel minimalistisch.

In 6 sessies naar een nieuwe structuur

In nauw overleg met de verschillende afdelingen binnen Zehnder verbeterden we de structuur en opbouw van de Zehnder Group Nederland site. Hierbij implementeerden we stapsgewijs de eerder ontwikkelde look & feel. We hanteren een launch-and-learn methode, zodat we kunnen meten wat het effect is van de aanpassingen en gedurende het proces kunnen bijsturen o.b.v. data en gebruiksonderzoek.

Het resultaat van de sessies waren 6 grote vellen met op postits alle input van de interne en externe stakeholders. Geclusterd op thema en geprioriteerd op relevantie voor de bezoeker.

De verzamelde input vertaalden we naar vlekkenplannen die aangeven wat de volgordelijkheid van de informatie wordt.

De structuur van de site volgt automatisch uit de klantreis van de doelgroep. Wat is de behoefte van de gebruiker op het moment dat deze de site bezoekt, en waar verwacht deze dan de informatie waar hij/zij naar op zoek is.

Het resultaat

De ruggengraat van de Zehnder website is zowel qua structuur als uitstraling volledig vernieuwd. Helderder, gericht op de gebruiker en in lijn met de nieuwe stijlrichtlijnen.

Het team

Gertjan
Creative Lead
Rick
Frontend Developer
Jan
Designer
Joël
Technical Lead
Milan
Commercial Lead