Heering mag dan met Keralit hét a-merk in de kunststof gevelbekleding markt zijn, maar dat betekent niet dat je op je lauweren kunt rusten. Ook dan moet je voorop blijven lopen. Daarom vroeg Heering ons mee te denken hoe ze digitaal konden innoveren. We bedachten Heering Online Bestellen, een digitaal B2B-platform, waarmee klanten van Heering eenvoudig online producten kunnen bestellen. Wij ontwierpen en ontwikkelden een maatwerk platform, dat we testte met echte klanten.
bestellen.heering.eu
Aannemers en klussers – de primaire eindklant van Heering – zijn mensen die vooral met hun handen werken. Veel mensen uit deze doelgroep hebben nog een Nokia 3310 (zo één met druktoetsen ja). Niet de meest digitaal-kundige mensen dus. En daarom was het enorm nuttig om de propositie van Heering Online Bestellen – het super eenvoudig online bestellen van Heering-producten – voor te leggen aan deze mensen. Dat leverde interessante inzichten op.
Uit de gebruikersonderzoeken bleek dat de loyaliteit van aannemers aan de bouwhandel, waar ze hun materialen inkopen, enorm groot is. Dat het sociale aspect daarbij een doorslaggevende factor is, hadden we niet verwacht. Een klusser heeft over het algemeen een sterke voorkeur voor een bouwhandel en is daar ’s ochtends vaak te vinden voor een kopje koffie.
Uit de gebruikersonderzoeken bleek dat de loyaliteit van aannemers aan de bouwhandel, waar ze hun materialen inkopen, enorm groot is. Dat het sociale aspect daarbij een doorslaggevende factor is, hadden we niet verwacht. Een klusser heeft over het algemeen een sterke voorkeur voor een bouwhandel en is daar ’s ochtends vaak te vinden voor een kopje koffie.
Geleverd waar en wanneer je het nodig hebt. Het bijzondere van het Heering Online Bestellen platform is dat het precies weet wat je nodig hebt. Bij bepaalde kunststof panelen horen altijd een aantal bijproducten. Wanneer je bijvoorbeeld groene gevelpanelen in je winkelmandje legt, krijg je automatisch de suggestie voor de juiste eindkapjes en andere bijproducten in dezelfde kleur. Dat scheelt een hoop tijd en denkwerk.
Om het platform een eigen identiteit te geven die aansluit bij de stijl van Heering, maar niet teveel afleidt hebben we een illustratiestijl bedacht die eenvoudig, zakelijk en toch een beetje speels is. Bestellen bij Heering mag best een beetje een feestje zijn!
Uit de gebruikersonderzoeken bleek dat de loyaliteit van aannemers aan de bouwhandel, waar ze hun materialen inkopen, enorm groot is. Dat het sociale aspect daarbij een doorslaggevende factor is, hadden we niet verwacht. Een klusser heeft over het algemeen een sterke voorkeur voor een bouwhandel en is daar ’s ochtends vaak te vinden voor een kopje koffie.
Naast Heering Online Bestellen hebben we diverse andere producten gerealiseerd voor Heering. Zo hebben we onder andere de mobiele catalogus app, Keralit.nl, een kleurmonstermodule, de Keralit Gevelvisualisator, en een campagnepagina voor de nieuwe Keralit dakrand ontwerpen en gerealiseerd.