Deze pagina wordt doorlopend getest
Benieuwd wat het jou kan opleveren?

UX Optimalisatie. Ontdek wat gebruikers écht vinden.

Het ligt misschien wat gevoelig: de soms pijnlijke waarheid van wat je gebruikers echt vinden van je digitale tool. Maar toch is het beter om je kop niet in het zand te steken en de feedback juist als kans te zien om je product te verbeteren. Dat leidt tot betere resultaten voor jouw organisatie en minder frustratie bij je klanten.

Ook de (pijnlijke) waarheid weten?

Het belang van goede UX voor jouw organisatie

In een wereld waar gebruikers steeds hogere verwachtingen hebben (bedankt Coolblue!), is een goede user experience voor je webapplicatie of digitale tool cruciaal. Een soepele gebruikservaring gaat veel verder dan een visueel aantrekkelijk design; het zorgt er namelijk voor dat gebruikers makkelijk en efficiënt hun weg door je digitale product kunnen navigeren. Een intuïtieve, gebruiksvriendelijke interface zorgt niet alleen voor een hogere klanttevredenheid, maar geeft je bedrijf ook een (oneerlijk) concurrentievoordeel in een markt die steeds concurrerender wordt.

En dat is niet alleen een mooi sales-praatje van een bureau dat toevallig erg bedreven is in het ontwerpen en bouwen van webapplicaties met een gebruiksvriendelijke user interface 😄 De invloed van een goede UX is onderzocht.

Goede UX:

En dat zijn geen loze beloftes. Er zijn er tal van onderzoeken die aantonen dat een goede UX zorgt voor bovenstaande voordelen.

Hoe het werkt

Nulmeting
Maand 1
  • Kick-off
  • Expert Review
  • UX Mix™️ bepalen
  • Opstellen verbeterplan
Implementatie verbeterplan
Maand 2
  • Maandelijkse meeting
  • Inrichten initiële tests
  • UX Mix™️ aanscherpen
  • Opstellen verbeterplan
Evaluatie en implementatie verbeterplan
Maanden daarna
  • Maandelijkse meeting (evalueren resultaten)
  • Inrichten nieuwe tests
  • UX Mix™️ aanscherpen
  • Opstellen verbeterplan

Wat is jouw belangrijkste UX-vraagstuk?

Begrijpen gebruikers de navigatie wel?
Het optimaliseren van de navigatie is cruciaal voor de gebruiksvriendelijkheid. Een duidelijke en intuïtieve navigatiestructuur helpt gebruikers snel de informatie te vinden die ze zoeken, wat de algemene tevredenheid en het gebruiksgemak verhoogt.
Met deze UX Mix™️ kan je dit vraagstuk oplossen
Treetesting
Navigatie testen door gebruikers door een menustructuur te laten navigeren.
Card Sorting
Gebruikers groeperen navigatie-items in de categorieën van hun voorkeur.
First Click Test
Analyseert de eerste klik om de duidelijkheid van ontwerp te beoordelen.
Bekijk alle UX-methodes
If you want to create a great product, you have to start by understanding the people who will use it.
Don Norman
Co-founder and Principal of Nielson Norman Group
Ja, ik wil betere UX
Liever eerst sparren
Hoe gebruiksvriendelijk is mijn site of applicatie?
Gebruiksvriendelijkheid staat centraal bij het vasthouden van bezoekers. Sites en apps die gemakkelijk te gebruiken zijn, hebben lagere bouncepercentages en hogere conversieratio's, wat direct bijdraagt aan het succes.
Met deze UX Mix™️ kan je dit vraagstuk oplossen
Live Website Test
Levert inzichten op in het gebruikersgedrag en de interactie met het digitale product.
First Click Test
Analyseert de eerste klik om de duidelijkheid van ontwerp te beoordelen.
Five Seconds Test
Meet hoe snel gebruikers de kern van je site of app begrijpen.
Bekijk alle UX-methodes
Hoe laat je al je 125 verschillende kleur/model combinaties zien op 8 verschillende woningtypes? Samen met Pixelpillow hebben we hiervoor de Keralit gevelvisualisator ontwikkeld. Door tijdens de ontwikkeling prototypes te “usability testen” zijn we tot de perfecte gebruikerservaring gekomen.
Erik Heuven
Product Owner – Heering
Ja, ik wil betere UX
Liever eerst sparren
Sluit het design aan bij wat gebruikers willen?
Een design dat aansluit bij gebruikersverwachtingen verhoogt de betrokkenheid en tevredenheid. Dit leidt tot een betere merkbeleving en kan de loyaliteit van gebruikers versterken.
Met deze UX Mix™️ kan je dit vraagstuk oplossen
Five Seconds Test
Meet hoe snel gebruikers de kern van je site of app begrijpen.
First Click Test
Analyseert de eerste klik om de duidelijkheid van ontwerp te beoordelen.
A/B Test
Twee varianten van een ontwerp worden getest met gebruikers om te kijken welke effectiever is.
Bekijk alle UX-methodes
If you think good design is expensive, you should look at the cost of bad design.
Dr. Ralf Speth
CEO of Jaguar Land Rover
Ja, ik wil betere UX
Liever eerst sparren
Vinden mijn gebruikers snel de juiste call-to-action knop?
Duidelijke call-to-action knoppen zijn essentieel voor conversie. Ze leiden gebruikers naar de volgende stap in het proces, of dat nu een aankoop, inschrijving, of aanvraag is.
Met deze UX Mix™️ kan je dit vraagstuk oplossen
Five Seconds Test
Meet hoe snel gebruikers de kern van je site of app begrijpen.
First Click Test
Analyseert de eerste klik om de duidelijkheid van ontwerp te beoordelen.
Heatmaps
Visualiseren gebruikersinteractie op sites en applicaties waar meer geklikt, gescrold en gekeken wordt.
Bekijk alle UX-methodes
Testing leads to failure, and failure leads to understanding.
Burt Rutan
SpaceShipOne
Ja, ik wil betere UX
Liever eerst sparren
Begrijpen gebruikers wat ons product inhoudt?
Heldere communicatie over je product of dienst vergroot de kans op conversie. Als gebruikers direct begrijpen wat je biedt, zullen ze eerder geneigd zijn tot actie over te gaan.
Met deze UX Mix™️ kan je dit vraagstuk oplossen
Live Website Test
Levert inzichten op in het gebruikersgedrag en de interactie met het digitale product.
Guerilla-onderzoek
Een snelle, kostenefficiënte methode waarbij gebruikers onverwacht in alledaagse situaties worden geïnterviewd.
Bekijk alle UX-methodes
There’s a big difference between making a simple product & making a product simple.
Des Traynor
Co-Founder of Intercom
Ja, ik wil betere UX
Liever eerst sparren
Waar haken gebruikers af?
Het identificeren van afhaakmomenten biedt waardevolle inzichten voor het verbeteren van de gebruikerservaring. Door deze momenten aan te pakken, kun je de retentie verhogen en de conversie verbeteren.
Met deze UX Mix™️ kan je dit vraagstuk oplossen
Heatmaps
Visualiseren gebruikersinteractie op sites en applicaties waar meer geklikt, gescrold en gekeken wordt.
Live Website Test
Levert inzichten op in het gebruikersgedrag en de interactie met het digitale product.
Bekijk alle UX-methodes
Usability rules the web. Simply stated, if the customer can’t find a product, then he or she will not buy it.
Jakob Nielsen
Co-founder of Nielsen Norman Group
Ja, ik wil betere UX
Liever eerst sparren
Wat is de eerste indruk van mijn landingspagina?
De eerste indruk is bepalend voor de verdere gebruikerservaring. Een positieve eerste indruk kan het verschil maken tussen een nieuwe klant of een verloren bezoeker.
Met deze UX Mix™️ kan je dit vraagstuk oplossen
Five Seconds Test
Meet hoe snel gebruikers de kern van je site of app begrijpen.
Live Website Test
Levert inzichten op in het gebruikersgedrag en de interactie met het digitale product.
Bekijk alle UX-methodes
If you don’t talk to your customers, how will you know how to talk to your customers?
Will Evans
Account Lead at LeadingAgile
Ja, ik wil betere UX
Liever eerst sparren
Hoe verhoog ik mijn conversie?
Het verhogen van de conversie vereist een diepgaand begrip van gebruikersgedrag en -voorkeuren. Gerichte verbeteringen in de gebruikerservaring kunnen leiden tot significant hogere conversieratio's.
Met deze UX Mix™️ kan je dit vraagstuk oplossen
Treetesting
Navigatie testen door gebruikers door een menustructuur te laten navigeren.
Heatmaps
Visualiseren gebruikersinteractie op sites en applicaties waar meer geklikt, gescrold en gekeken wordt.
First Click Test
Analyseert de eerste klik om de duidelijkheid van ontwerp te beoordelen.
A/B Test
Twee varianten van een ontwerp worden getest met gebruikers om te kijken welke effectiever is.
Bekijk alle UX-methodes
A problem well stated is a problem half solved.
Charles Kettering
Uitvinder elektrische startmotor
Ja, ik wil betere UX
Liever eerst sparren
Hoe zorg ik dat klantenservice minder vaak dezelfde vragen krijgt?
Door de gebruikerservaring en informatievoorziening te verbeteren, kunnen veelgestelde vragen worden geminimaliseerd. Dit verlaagt de druk op klantenservice en verbetert de algehele klanttevredenheid.
Met deze UX Mix™️ kan je dit vraagstuk oplossen
Surveys
Verzamelt essentiële gebruikersfeedback via vragenlijsten, om inzichten in gebruikerservaringen te verkrijgen.
Stakeholder Interviews
Betrekken belanghebbenden (stakeholders dus) bij het project om hun inzichten en doelstellingen te begrijpen.
Be The User™️
Een variant op het Mystery Shopping-concept om digitale producten en klantprocessen te testen.
Bekijk alle UX-methodes
What if we turned our empathy chops onto our teammates, producing reports that take their experience into account, just like we do for the people using our products?
Ali Horowitz
Digitaal Content Designer at Meta
Ja, ik wil betere UX
Liever eerst sparren
Hoe bouw je alleen dingen die echt waarde toevoegen?
Het focussen op functies die echte waarde toevoegen, zorgt ervoor dat ontwikkelingsinspanningen efficiënt en effectief zijn. Dit leidt tot producten die beter voldoen aan de behoeften van gebruikers en een sterkere marktpositie.
Met deze UX Mix™️ kan je dit vraagstuk oplossen
Live Website Test
Levert inzichten op in het gebruikersgedrag en de interactie met het digitale product.
Surveys
Verzamelt essentiële gebruikersfeedback via vragenlijsten, om inzichten in gebruikerservaringen te verkrijgen.
Stakeholder Interviews
Betrekken belanghebbenden (stakeholders dus) bij het project om hun inzichten en doelstellingen te begrijpen.
Bekijk alle UX-methodes
Meestal zijn er grote delen van de pagina die niet eens bekeken worden door de bezoeker! Hij keurt ze letterlijk geen blik waardig.
Peter Kassenaar
Auteur Handboek Website Usability
Ja, ik wil betere UX
Liever eerst sparren

De UX Mix™️

Er zijn verschillende methodes waarmee je UX research kunt doen. Kies hieronder het scenario dat het beste paste bij jouw vraagstuk, en je ziet de methodes die het meest geschikt zijn om het vraagstuk van jouw organisatie op te lossen.

Card Sorting
Gebruikers groeperen navigatie-items in de categorieën van hun voorkeur.
Tree Test
Navigatie testen door gebruikers door een menustructuur te laten navigeren.
First Click Test
Analyseert de eerste klik om de duidelijkheid van ontwerp te beoordelen.
Five Seconds Test
Meet hoe snel gebruikers de kern van je site of app begrijpen.
Heatmaps
Visualiseert interactie waar door gebruikers geklikt, gescrold en gekeken wordt.
Live Website Tests
Levert inzichten op in het gebruikersgedrag en de interactie met het digitale product.
Surveys
Verzamelt essentiële gebruikersfeedback via vragenlijsten, om inzichten in gebruikerservaringen te verkrijgen.
Be The User™️
Een variant op het Mystery Shopping-concept om digitale producten en klantprocessen te testen.
Preference Test
Laat gebruikers kiezen tussen verschillende ontwerpopties, onthullend welke elementen zij verkiezen.
Guerilla-onderzoek
Een snelle, kostenefficiënte methode waarbij gebruikers onverwacht in alledaagse situaties worden geïnterviewd.
A/B Test
Twee varianten van een ontwerp worden getest met gebruikers om te kijken welke effectiever is.
Stakeholder Interviews
Betrekken belanghebbenden (stakeholders dus) bij het project om hun inzichten en doelstellingen te begrijpen.
Samen mijn UX Mix™️ bespreken
Door de inzet van diverse configurators merken we dat we klanten veel beter van dienst kunnen zijn. Sinds de introductie van de keuzehulp en plaatconfigurator hebben we een toename in het aantal bestellingen gezien.

Sinds de introductie van deze module is 7% van alle bestellingen een zelf gekozen vorm.
Jonathan Opdam
Managing Partner Online Plastics Group

Voorbeeld verbeterplan

De resultaten worden vastgelegd in een praktisch rapport met onze bevindingen en no-nonsense, direct toepasbare aanbevelingen.

Bekijk hier het voorbeeldrapport

Reden om samen met Pixelpillow aan betere UX te werken

Maandelijks opzegbaar
Je zit nergens aan vast. Wil je de dienstverlening pauzeren of helemaal stoppen? Geen punt. Dat kan per maand.
Vast aanspreekpunt
Geen constante wisseling van de wacht, maar één contactpersoon die van alles op de hoogte is. Zo zijn we samen zo efficiënt mogelijk.
Bewezen effectief
Verschillende onderzoeken tonen aan dat betere UX je mensen ontlast, je conversie en klanttevredenheid verhoogt. En nog veel meer...

De maandelijkse investering

Onderzoek wijst uit dat elke euro die je investeert in goede UX je 100 euro kan opleveren. En volgens een onderzoek van Forrester Research kan je zelf door goede UX je conversie met 400% verhogen. Nu begrijpen we zelf ook wel dat dat te mooi klinkt om waar te zijn, maar het geeft de potentie aan van het besteden van voldoende aandacht aan een goede gebruikerservaring. Dus, die investering heb je er zo weer uit.

UX Optimalisatie
€ 1.050 /maand *
  • Maandelijkse meeting met UX expert
  • Rapportage met concreet verbeterplan
  • 8 uur ** voor doorvoeren verbeterplan
Add-ons
  • Gemodereerde usabilitytest (5 gebruikers)
    4.800 euro
  • Extra gebruikers voor usabilitytest (5 testpersonen)
    +2.000 euro
  • Interne interviews
    (5 stakeholders)
    1.680 euro

* De eventuele kosten voor het uitwerken van de verbeteringen (design en techniek) worden apart in rekening gebracht. De beloning voor testers (meestal 50 euro) is niet inbegrepen in dit maandbedrag.

** Dit is het aantal uren dat we minimaal besteden. Wanneer er verschillende digitale producten zijn die onderzocht moeten worden, zijn meer maandelijkse uren in overleg mogelijk.

Wil je ook betere prestaties en blijere klanten met UX Optimalisatie?
Samen met onze UX experts werken aan betere conversie, hogere efficientie, lagere kosten en blijere gebruikers voor jouw digitale product? Neem dan eens contact op. Dan weet je binnen een week wat de ideale UX Mix is voor jouw product en hoe we je kunnen helpen meer uit je digitale kanalen te halen.
Ja, ik wil meer weten
Milan van Bruggen
Partner / UX-expert
Vraag?
Neem contact op
* verplichte velden
👍
Bedankt voor je bericht. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
😱
Oeps. Het lijkt erop dat bovenstaande velden niet helemaal goed zijn ingevuld. Zou je het nog eens willen controleren en opnieuw willen proberen? Kom je er niet uit? Bel dan 038 750 3491.