Optimalisatie & Doorontwikkeling

Ken je dat? Je website of webapplicatie is af en er wordt na live-gang flink doorontwikkeld aan nieuwe features. Het betrekken van een designer is niet echt meer nodig en dus worden veel keuzes gemaakt in het development-team. In eerste instantie gaat dat best goed, maar na een tijdje blijken er toch wat minder handige keuzes te zijn gemaakt, waardoor het weer veel tijd en geld kost om weer terug te komen op het goede spoor.

Met het Optimalisatie & Doorontwikkel-abonnement blijven we betrokken bij ontwerp (én development), waardoor de kans dat je een verkeerde afslag neemt  aanzienlijk verkleind wordt. Dat scheelt in potentie een hoop verspild budget, tijd en energie. We kijken elk kwartaal samen naar de plannen, blijven in gesprek met gebruikers en kijken regelmatig met een frisse blik naar ons eigen werk.

Zo blijven we samen scherp, nemen we geen onnodige en kostbare omwegen en besparen we zo tijd, geld en energie, die je vervolgens kunt besteden aan de zaken die het meeste waarde toevoegen aan je product en business.

Wat levert dit je op?

Hoe het werkt

Elk project is anders. Maar in de basis is de insteek altijd gelijk. We kijken jaarlijks naar de plannen voor het komende jaar en optimaliseren en ontwikkelen elk kwartaal door aan de verschillende relevante digitale producten.

1 x

Eenmalig: Nul-meting

Wanneer we starten met Optimalisatie & Doortonwikkeling doen we eerst een nul-meting. Een van onze experts kijkt met een frisse blik naar de verschillende producten met focus op UX en UI. Is het product gebruiksvriendelijk en is de boel visueel nog op orde?
Deliverables
Expert review
User Surveys
Rapport met bevindingen en verbeterpunten
Initieel Product Backlog
1 x

Jaarlijkse Roadmapping Sessie

Eens per jaar plannen we een sessie in waarin we bespreken wat de langetermijnvisie is voor je producten of diensten. We stappen uit de dagelijkse routine en kijken met een helicopterview naar je producten. Naar aanleiding van deze sessie stellen we de belangrijkste doelen op voor het komende jaar, zodat we helder hebben aan welke aspecten we het meest aandacht moeten besteden, en welke functionaliteit we het meest prioriteit moeten geven.
Deliverables
Roadmapping Sessie – einde van elk jaar
Terugkoppeling op de sessie
4 x

Optimalisatie & Doorontwikkeling Sprints

Afhankelijk van de gereserveerde tijd per product kijken we per kwartaal doen we een expert review en sturen we een User Survey aan jouw klanten. Op basis hiervan stellen we een backlog op met Job stories. Samen bepalen we welke stories we in de kwartaalsprint oppakken, waarbij de jaarvisie en de input van je klanten als leiddraad dient.
Deliverables
Refinement sessie (Product Backlog)
Sprint Backlog
Design
Development
Voorbereiding volgende sprint
User Surveys
Expert Review

De investering

2 sprints
400 uur
€ 39.900 /jaar
€ 2.100 korting (5%)
  • Elk half jaar een sprint
  • Team: 2 developers, 1 designer, 1 projectmanager
  • Jaarlijkse Roadmapping Sessie
4 sprints
800 uur
€ 79.800 /jaar
€ 4.200 korting (5%)
  • Elk kwartaal een sprint
  • Team: 2 developers, 1 designer, 1 projectmanager
  • Jaarlijkse Roadmapping Sessie
6 sprints
1200 uur
€ 119.700 /jaar
€ 6.300 korting (5%)
  • 6 sprints te verdelen over het jaar
  • Team: 2 developers, 1 designer, 1 projectmanager
  • Jaarlijkse Roadmapping Sessie
8 sprints
1600 uur
€ 159.600 /jaar
€ 8.400 korting (5%)
  • Elk kwartaal twee sprints
  • Team: 2 developers, 1 designer, 1 projectmanager
  • Jaarlijkse Roadmapping Sessie
Ik heb een aantal jaar geleden het geluk gehad met jullie te mogen samenwerken en ik kijk er nog altijd met veel plezier op terug. Prachtig bedrijf met een hele goede, positieve sfeer!
Marlou Looijenga
Adviseur Zorg bij ONVZ
Door de inzet van diverse configurators merken we dat we klanten veel beter van dienst kunnen zijn. Sinds de introductie van de keuzehulp en plaatconfigurator hebben we een toename in het aantal bestellingen gezien.

Sinds de introductie van deze module is 7% van alle bestellingen een zelf gekozen vorm.
Jonathan Opdam
Managing Partner Online Plastics Group
Pixelpillow heeft geholpen de uitstraling van Cuperus te brengen naar een niveau waarbij uitingen naadloos aansluiten bij de kernwaarden van het bedrijf. Het voelde logisch, warm en vertrouwd. Dat is vertaald naar de volledige klantreis, de showrooms, brochures, website, etc. We zijn blij met de nieuwe inzichten en de vernieuwde vormtaal.
Jacco van der Zee
Marketing Manager Cuperus
Hoe laat je al je 125 verschillende kleur/model combinaties zien op 8 verschillende woningtypes? Samen met Pixelpillow hebben we hiervoor de Keralit gevelvisualisator ontwikkeld. Door tijdens de ontwikkeling prototypes te “usability testen” zijn we tot de perfecte gebruikerservaring gekomen.

Sinds de lancering zijn er al meer dan 356.000 kleur/model combinaties bekeken.
Erik Heuven
Online Marketeer Keralit
01. 06.
Keertje sparren over hoe we samen je product(en) kunnen optimaliseren en doorontwikkelen?
We begrijpen dat je niet door het lezen van deze pagina exact weet hoeveel tijd we jaarlijks moeten reserveren om je product(en) te verbeteren. Laten we daarom een keer afspreken of bellen.
Neem contact op
Milan van Bruggen
Commerciel Lead
Vraag?
Neem contact op
* verplichte velden
👍
Bedankt voor je bericht. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
😱
Oeps. Het lijkt erop dat bovenstaande velden niet helemaal goed zijn ingevuld. Zou je het nog eens willen controleren en opnieuw willen proberen? Kom je er niet uit? Bel dan 038 750 3491.