21

Het Juiste Product kiezen met een Configurator

Pillowtalk S01E21 - Het Juiste Product kiezen met een Configurator

Milan: En we zijn live. Echt. Het voelt een beetje als Nieuwjaar. En dan zonder vuurwerk en oliebollen. Ben ik heel benieuwd naar wie wie we moeten zwaaien. Ja. Maar daar zijn we weer, jongens. Vorige week even een weekje geskipt. Fuck-up van de week. Ja. Ja, we hebben natuurlijk altijd een fuck-up van de week. Maar die was dit keer eigenlijk gewoon van mij.

Ja. Nou, het was natuurlijk. Ik weet niet of ik er echt iets aan kon doen, maar ik had de de audio codec waarmee we normaal gesproken de hele boel opnemen. Die was dus kapot. Dus wij schoven aan, microfoons geïnstalleerd. Milan vroeg naar kantoor, want hij wilde alles mooi klaarzetten. Ja. En toen wilde ik op de rode knop drukken.

Op het moment supreme. En toen bleef het stil. Toen was het een flatliner. Dus hij

Gertjan: uit. Alles doet het nu weer.

Milan: Dat hoop ik.

Gertjan: Volgens mij wel. Maar ik ben dan benieuwd. Weet je wat het gefikst heeft of of. Kan dat zijn.

Milan: Ja. Nee, ik ik. Ja, het is een heel lang verhaal.

Nee, ik weet, ik weet het niet. Maar ik heb iets gedaan en daarna was het halverwege het proces was het, zeg maar, werkte het opeens weer. Dus toen dacht ik Ja, ik heb nu iets gedaan. Maar ja, het was niet gefikst. Nou ja, dus het is een beetje.

Gertjan: Dus Ja.

Milan: Beste

Gertjan: luisteraars.

Milan: Ja. Dit kan nog wel een keertje vaker gebeuren.

Maar. Maar he. On the bright side? Het was twintig keer goed gegaan. Ja, dat is wel waar. Ja. We hadden het EEN keer eerder gehad, toch?  

Gertjan: Dat is heel lang geleden. Ja.

Milan: Ja, maar toen heb ik het nog voor de uitzending opgelost. Dus dat. Dus die telt niet mee. Nou goed. Oké, jongens. um We gaan het uh. Deze week gaan we het hebben over het juiste product kiezen met een configurator.

Laten we beginnen.

Ik ben Milan van Bruggen, mede-eigenaar en accountmanager bij PixelPillow en host van deze podcast. En mijn naam is

Joël: Joel Cox en ik ben verantwoordelijk voor de techniek bij PixelPillow. en ook mede-eigenaar.

Gertjan: Ik ben Gertjan de Jong, ook mede-eigenaar en art Director bij PixelPillow.

Milan: En er is er is iets nieuws deze week bij de podcast.

Want voor de mensen die nu gewoon via de normale podcast kanalen beluisteren.  Die zullen dat niet per se horen, want je kan het namelijk alleen zien. We zijn dit keer ook live. En het is een experiment. We verwachten er nu nog niet zo heel veel van. Maar ja, het leek ons leuk om wat meer interactie met met luisteraars en dus ook kijkers te krijgen.

Eens even te kijken of dat of dat of dat leuk werkt. Maar goed, dat terzijde elke week beginnen we natuurlijk met de UX fuck up van de week. Nou, UX is gebruikservaring. Dat is een beetje ons ding. En wij kijken dus elke week, ja, wat er niet goed is gegaan in in dingen die wij tegenkomen. En jij kwam iets tegen jij was?

Gertjan: Ik denk een frustratie die veel mensen herkennen. omdat ze hem ongetwijfeld wel eens hebben meegemaakt. Alleen in mijn geval ging dat twee of drie keer achter elkaar fout. Ik zal toelichten, ik lees veel e-books op de iPad via de e-book-app van de bibliotheek. Nou, dat is al niet de meest gebruiksvriendelijke app.

Want je moet naar de website om een boek te huren. En dan verschijnt die in je app. Dus je kunt niet vanuit de app dat doen. Dat is wel een beetje beetje

Joël: gek. Ik heb altijd bij die app. Ik bedoel, het is supergoedkoop natuurlijk. Maar ik heb al het gevoel dat je zeg maar in plaats van moet je op een andere manier betalen.

Door echt te laten zien dat je dat je dat boek echt wil lezen, zeg maar.

Gertjan: Ja, je moet wel incentive zijn. Voor de gemotiveerde gebruiker. Maar goed, ik zat in die app. Ze hebben een aantal apps. Ze hebben ook een luisterboekapp. En ik zat in die app. En toen kreeg ik een grote melding in beeld. dat dat die apps vervangen worden door EEN app.

Ze hebben dus die luister book-app en de e-book-app. daar gaan ze een app van maken, misschien nog een app erbij. Dat weet ik niet. En daar kreeg je een melding van in beeld dat dat vanaf zoveel oktober zo zou zijn. En dan denk je In die melding zal dan wel een linkje zitten. dat je kan klikken naar die nieuwe app.

Maar dat was het, he. Gewoon een melding. Ook heel groot, visueel. Maar je kon nergens naar doorklikken. Dus ik dacht Nou, dan ga ik dan ga ik maar zoeken, he. Dan ga ik zoeken naar de. Dus ik zoeken naar die app. in de App Store moeilijk te vinden. Naar de bibliotheekite. Nou, uiteindelijk kom je dan via via bij een of ander persbericht.

en daar stond een linkje naar de App Store.

Milan: Ja, Henk, die dacht van Ik heb het issue opgelost. . Ja, dit was wat ze vroegen.

Gertjan: Ja,

Milan: het staat er.

Gertjan: Ja, gefixt. Ja. Vervolgens. ik die nieuwe app installeren en dan moet je inloggen. met de bibliotheek werkt met een pasnummer. Het is een hele lange code en een wachtwoord wat je ooit zelf hebt aangemaakt.

Dus nou, ik had ik na mijn passwordmanager. En Ik wil dat hele lange pascode in het veld plakken Maar je kan niet plakken in dat veld.

Milan: Oh. En dat mag niet, he?

Gertjan: En toen hetzelfde bij het wachtwoord. Wat natuurlijk ook door een paswoordmanager gegenereerd wachtwoord is. met allemaal moeilijke tekens en hoofdletters en dingen.

En op een iPad werkt dat niet echt heel handig. kon je ook niet inplakken. Dus ja, toen was ik al echt super gefrustreerd. Toen had ik dat gedaan. Ik druk op enten en toen gaf hij de melding in de toekomst is het beter om met je e-mailadres in te loggen. En toen kreeg ik weer diezelfde velden. Alleen dan de bovenste was het pasnummer vervangen door e-mailadres, moest ik het weer doen en ik kon weer niet plakken.

Toen was ik super gefrustreerd. toen had ik dat gedaan En toen zei hij U bent succesvol of of uw nieuwe account de app is geregistreerd of zo. Log nu in.. En toen ging weer die twee velden voor mijn neus. Dus ik moest drie keer achter elkaar dat. Ja. Oh. Dus toen dacht ik wel dat dat dat is een bekend probleem, he.

Niet kunnen plakken in in wachtwoordvelden. En dat is volgens mij echt een vorm van van denken dat het veilig is. Ja. Ja. Terwijl het er alleen maar onveiliger van wordt. Ja. Want dan gaan mensen natuurlijk hele korte en makkelijke passwords.

Milan: Ja, binnen. Het komt ook uit de tijd dat je niet een passwordmanager had, he?

Ja. Want nu is het plakken van een password prima. Want als het vanuit je passwoordmanager komt. en het is een enorm lang wachtwoord, is het prima.

Gertjan: Ja.

Milan: Maar het was natuurlijk inderdaad dat je Maar

Joël: het

Gertjan: was een

Joël: nieuwe app,

Milan: hè? Ja, ja. Maar ik

Joël: vond laatst ook nog een mooie variant bij een niet nader te noemen klant van ons.

Die uh Daar moest ik nu een wachtwoord herstellen. En ik mocht wel, zeg maar het voorgaande wachtwoord, het nieuwe wachtwoord. Maar het wachtwoord bevestigen mocht ik niet plakken.

Gertjan: Ah, die moest je echt gaan typen.

Joël: En ik vind dat sowieso het wachtwoord bevestigen vind ik sowieso al echt helemaal nergens op staan.

Want als je als je het verkeerd doet, Dan vraag ik toch gewoon nog een keer een nieuw wachtwoord aan.

Gertjan: Precies. Welk probleem los je op? Ja,

Joël: ja. Ja. We zijn niet de nuclear launch codes hier aan het beveiligen, maar nou ja. Maar goed. Dus dat was

Gertjan: uh. Ik zat echt scheldend achter m'n iPad.

Milan: Oh, wat vreselijk. Ok.

Ook omdat

Gertjan: je weet dat het zo makkelijk anders kan.

Milan: Ja.

Gertjan: Ja.

Milan: Nou, ik hoop toch dat je er veel plezier van hebt van je app. Je hebt er in ieder geval. Je hebt wel een heleboel buien in nu. Ja, ja, ja, ja.

Gertjan: Ik moet nu heel veel lezen. Je moet

Milan: nu veel lezen, want je hebt er zoveel moeite voor gedaan.

Gertjan: Nee, het maakt niet zoveel uit.

Ze hebben alleen een luisterboek en de en de e-book-app gecombineerd. Dat is dat is op zich wel handig.

Milan: Nou, dat haalt. Ja, precies. Hm. Alright We gaan het hebben over uh. Het juiste product kiezen met een configurator. Ja, de. De vraag is een beetje. Wat is een configurator. Misschien is het wel goed om een beetje context te geven vooraf.

Want het is eigenlijk voor ons iets dat wij vaak in ons vak tegenkomen. Als je te maken hebt met een klant die een product moet uh kiezen, überhaupt het soort product of de samenstel een samengesteld product. Dus het kan een keuzehulp zijn.

Gertjan: Ja, eigenlijk configurator, zo noemen we het. Ja. Klassieke configurator, dat zou dat zou zijn dat je dat je iets configureert.

Maar het kan ook zijn dat het dat je via een aantal stappen keuzes die je maakt tot een bepaalde oplossing komt.

Joël: Ja. Dus. Ja. Of dat de klant

Gertjan: een beetje aan de hand neemt.

Joël: Ja, of dat het, zeg maar, het assortiment zo complex is. dat je moeilijk anders zelf het goede product kan vinden.

Gertjan: Ja. Of of of misschien dat je drie varianten van product als uitkomst krijgt.

Maar zo in Zo gebruiken wij de term configurator. Ja.

Milan: Ik zit even gewoon een vraag die opeens bovenkomt is een is een chatbot ook een congregator. Als je in het verlengen van de keuzehulp denkt. Nou, je hebt wel die conversational interfaces.

Gertjan: Volgens mij heeft ASR heeft op de website die hebben dat, he.

Als je ook op die. En daarmee land je ook uiteindelijk op een keuze. Ja. Ja.

Milan: Maar wel.

Gertjan: Dus het is wel een vorm van een configurator, denk ik. Ja. Eigenlijk is het helemaal geen chatbot. Misschien is het wel meer een configurator dan een

Milan: navigatie. Het is een wolf in schaapskleren. Het is een configurator in een

Gertjan: chatjasje.

Hij kijkt gewoon naar wat voor keuze je maakt en laat je ergens landen.

Milan: Ja.

Gertjan: Ja.

Milan: Oké, we hebben. We hebben weer uh drie stellingen, zoals jullie van ons gewend zijn. De eerste is een configurator kan je mis- business maken of breken. Nou,

Gertjan: Ik denk wel dat het kunnen samenstellen van een product uh wel erg cruciaal kan zijn. als als inderdaad het assortiment zo uitgebreid of complex is. dat mensen er anders niet uitkomen. Dus ik denk wel dat dat

Milan: Ja, maar de de het alleen als je business het verkopen van producten is, is dan wel de.

Joël: Ja, en het is natuurlijk diensten, he, verzekeringen? Kijk, normaal gesproken is als je als je een winkel inloopt, een fysieke winkel. Dan heb je natuurlijk iemand die daar de verkoop doet.

Gertjan: Ja, die.

Joël: Die die dat is je menselijke configurator. Echt je chatbot wat M dmt. Ja. Er staat een chatbot in die winkel.

HM.

Milan: Ik wil graag een configurator spreken alstublieft. Ja, bij wie een

Gertjan: analoge chatbot.

Joël: Maar ik bedoel als je. Ja, kijk, en die weet dus je uiteindelijk bij het goede product. Dus als je ervoor wil, als je wil dat dezelfde ervaring online kan. En je wil niet dat je chat de hele tijd gevuld. Of dat je binnen dienst de hele dag wordt platgebeld.

Uh. dan kan het wel een natuurlijk een uh een uh een keuze zijn om daar wat uh wat uh uh aandacht aan te schenken, zodat uh nou ja. je andere kanalen weer ontlast.

Gertjan: Ja. Ja, En dan nog even. Ja,als je het dan hebt over configuratoren. dat kan dan gaan van eh van je Tesla van twee ton in elkaar klikken tot aan welk schroefje moet ik hebben om in een stenen muur.

Milan: Ja. Ja, gewoon alles waarbij je de vraag hebt wat moet ik hebben voor deze toepassing? Ja. Toch? Dat is denk ik eh En dat kan zitten in kleding, in een auto, in een schroefje. Dat kan van alles zijn. En het kan ook zover gaan als uh. Je zou kunnen zeggen dat dat dat de meeste e-commerce sites in zekere zin een een stukje configuratie doen van een product.

Als je bijvoorbeeld bij een kledingstuk de maat en de kleur kiest. En zeker als daar dan ook nog afhankelijkheden in zitten. Dus dat een bepaald product wel in die kleur en in die maat te krijgen is of.

Gertjan: Nee, ik ik zit nog even te denken. Hoe kom je tot een keuze vaak in een heel uitgebreid overzicht.

Een andere manier is filteren, he. Hm. Ja, dat is precies hetzelfde. Je hebt een bak en dan vink je dingen aan. En die configuratoren is eigenlijk zijn het gewoon filters. Alleen bied je die veel lineairder aan. Stap voor stap.

Milan: Ja. Ja, het is inderdaad. en met met vaak een bepaalde volgordelijkheid.

Gertjan: Ja.

Milan: En afhankelijkheid.

Dus filters zijn natuurlijk. kunnen ook afhankelijkheden inzitten. Want je kan bepaalde filters wel toepassen bij het hele aanbod. maar misschien niet als je een andere filter al hebt geselecteerd.

Gertjan: Ja.

Milan: Maar het is een andere manier van dat presenteren, denk ik ook. Je neemt mensen meer bij de hand.

Gertjan: Ja. Ok.

Ja, goed. Kan het je business maken of breken als je dan ook die stelling hebt?

Milan: Nou, ik denk ik, als. Als je het wel conversie kan opleveren. Ja,

Gertjan: meer meer sale.

Milan: Nou ja, kijk naar de de keuzehulp. die we nu voor kunstplaatshop hebben gemaakt en die online staat.

Gertjan: Ja.

Milan: Vanmorgen toevallig, dit is niet alleen maar een mooi verhaal.

maar toevallig wilde ik vanmorgen weten wat voor materiaal je op een bureaublad kan eh kan leggen. en uh. Nou, dan ging ik naar de toepassing en die keuzehulp en bureau. En dan kreeg ik daar uh uh producten die je erop kon toepassen. Blogartikelen die er van uh van invloed op zijn, die er relevant voor zijn.

Gertjan: Bladgoud.

Milan: Dus bladgoud was, vond ik net iets te duur. Ja. En niet heel duurzaam. Maar het helpt je dus denk ik wel echt uh. Ik vind het superhandig. Ja, het helpt echt heel erg.

Gertjan: Ik kijk ook, je moet de bron een beetje vertrouwen, denk ik. Maar bij Bij een Coolblue of zo. Daar hebben ze ook van die keuze op. Nou, denk ik ook.

Milan: Ja.

Gertjan: Ik geef ze een advies.

Joël: Het zijn wel echt, toch wel twee verschillende producten. of twee verschillende dingen in de zin van je hebt een assortiment, daar wordt je geholpen. En anderzijds heb je dus maatwerk waar je dus verplicht bent. om de configurator te gebruiken om tot iets te komen. Toch? Anders kan je online geen product bestellen.

Gertjan: Ja, zoals het drukwerk die op bijvoorbeeld bij bij.

Joël: Of je Tesla. Of je Tesla ja. Als je de configurate niet kan in, dan krijg je nooit een auto. Nee.

Gertjan: Nee, maar is niet een default.

Milan: Dan zit je nog steeds in de kofferrader, toch? Ja, dan moet je nog steeds je keuze maken. Nee, dat klopt. Alleen het is wel in. Kijk, misschien zijn filters niet één op één, maar het is wel in het verlengde van een keuzehulp.

Dus er zit een soort onderscheid in of je mensen helpt bij de keuze voor het product. En kijk, je kan bijvoorbeeld geholpen worden met filters van keuzehulp naar een bepaald product. Bijvoorbeeld een broek. En op de pagina van die broek kun je vervolgens nog zeggen dat je de blauwe, de zwarte, de grijze wil in welke maat.

En dat is dan de configurator.

Gertjan: Ja.

Milan: En dat is denk ik het onderscheid. Alleen Ja, als je hem zeg maar gewoon een beetje uh ja, die keuzehulp zit er wel vaak. Ja, die is wel onlosmakelijk verbonden vaak met het product. Dus het is er vaak allebei of een van twee is er. Maar het is volgens mij. Als je dat goed doet.

Ja, dan heb je gewoon uh. Het zit me heel erg in in een soort van een beetje ook in de in de servicehoek, vooral zo'n keuzehulp. Het is natuurlijk heel erg. Fijn voor een klant.

Gertjan: Als je mensen helpt, dan eh voorkomt keuzestress. Daar worden mensen blij van. Ja. Krijgen ze een positief gevoel over je merk en met mazzel bestellen ze er nog

Milan: iets.

Oké, dus uh. Ik denk dat we kunnen zeggen dat ze dat dat het zo is. Ja. Ik bedoel, je kan. Het is echt wel van groot belang dat je zeker als je producten verkoopt. Dat je daar een goede configurator keuze bij kiest.  De tweede stelling is dat je configurator altijd mobile first moet zijn kijk even naar Gan.

Gertjan: Van waarde is de stelling?

Milan: Nou ja, waarom niet? Ja, ik bedoel.

Gertjan: volgens mij volgens mij merkten we zelf bij het ontwerpen van configuratoren. dat het  Het is een best lineair proces, vaak, wat je doorhandelt. Dus begonnen we vaak Mobile First. omdat je dan een beetje gedwongen wordt tot een lineair proces. Maar kwam al snel tot de conclusie.

Je hebt meerdere typen configuratoren. Je hebt de de de keuzehulpen die eigenlijk naar wat we net zeiden, je zoekt steeds nauwer maken. waardoor je uiteindelijk op goede product uitkomt. En je hebt de visuele configuratoren die waarmee je vooral een beeld kunt krijgen van hoe het in het er echt uit gaat zien.

Ja. Dus een Teslaconfigurator is denk een visuele configurator. en die Die laat een mooi drie D- rennering van de Tesla zien. En als je dan bijvoorbeeld de kleur van de Velga aanpast. zie je dat in die drie D- rennen. Dus dan kun je Dat is ook een beetje beleving en het lekker maken. en je kan dan gewoon lekker mee gaan lopen klooien.

je eigen auto een beetje pimpen. Ja. En dan erachter gekomen dat je dat niet kan betalen. En dan wil je alles eraf halen. Toch? Dat is een beetje hoe het werkt. Oh, maar hier nog

Milan: even door. Ja. Ja. Ja, maar dat is denk ik wel het belangrijkste onderscheid inderdaad, dat je.

Gertjan: En die visuele configuratoren, die werken mobile natuurlijk nooit optimaal.

Omdat het gewoon. Het is visueel en een mobiel is gewoon maar een klein schermpje.

Milan: Ja.

Gertjan: En daar wil je vaak ook meerdere dingen tegelijk doen. Je wilt een beetje kunnen klooien. En het is minder een lineair proces.

Milan: Ik ben wel heel benieuwd hoeveel mensen wat zeg maar de de data is van van bezoekers die bij Tesla bijvoorbeeld als dat dan toch ons leidend voor- voorwerp is uh hoeveel mensen op mobiel daar daadwerkelijk een Tesla bestellen?

Gertjan: Ja, maar dat zijn alleen mensen die zo verwend zijn. Dat ze elke maand een nieuwe auto kopen.

Joël: Ja, maar die hebben ook wel een iPhone XR natuurlijk. Ja, die het scherm al wat groot. Die hebben een super superheftige.

Gertjan: Ja, of is het tegenwoordig al hip om meer kleine telefoon te hebben?

Milan: Ja, of om een service duo service duo te hebben

Gertjan: opzocht.

Ik heb hen zonder bed dwalen af reviews gelezen, maar. Het dwalen af?

Milan: Ja.

Gertjan: Nee, maar ik denk niet dat veel mensen dat soort aankopen doen via mobiel. Dat

Milan: hoef je niet zo. Dat vraag ik me ook af.

Joël: Je moet toch zien. Maar goed, dus. Ja, maar dat is op zich wel grappig dat je dat zegt. Want natuurlijk als je een als je bijvoorbeeld iets heel technisch hebt.

als je een heel technisch product, zeg maar hebt. waar je echt. uh. Dan doe ik dat liever persoonlijk op desktop. Omdat je dan precies kan zien wat het is. Maar bijvoorbeeld bij een Tesla heb je toch niet gewoon niet heel veel keuze. Ik bedoel, je hebt uh vier kleuren hoe hoe die eruit ziet, zeg maar. en je hebt een paar velgen.

Ik bedoel, het is wel een hele grote aankoop. Maar het is niet dat je als je bijvoorbeeld een bij het schroefje wilt bestemmen. en je hebt de verkeerde, dan ben je. Dat kan je gewoon. Het

Gertjan: is een heel emotionele aankoop, denk ik. Net als een racefiets, denk ik, toch? Daar denk je lang over na en en daar verheug je je op en daar ben je denk er mee bezig.

Milan: Even even omdenken. Of is een Tesla misschien juist superstoer voor die mensen die dan een Tesla bestellen zo Ja, nee, ik ga even Tesla bestellen. En dat je dan je mobielt en dat je hem dan besteld hebt.

Gertjan: Ja, dat is wel heel verwende. Ja.

Milan: Ja, maar misschien zijn. Ik wil niet alle Tesla-rijders over een kam scheren.

En dan. Dit gaat natuurlijk niet over lease.

Gertjan: Ik koop gewoon blind een Tesla, want het gaat mij om het milieu. Ja. Ja.

Milan: Motot. Maar.

Gertjan: Nee, maar een fiets dan, joh. Ik heb mijn fiets in de winkel gekocht, twee keer. Jij online? Ja, maar ja, maar ik ga dan wel online. Nou, ik moet ik moet zeggen ik heb de Canyonite bijvoorbeeld.

Een mooie. Een vette site. En daar ja, daar word je echt wel. lekker gemaakt voor zo'n fiets, ja.

Milan: Ik haak er even af voor. Maar daar kon je niet niet zo fiets kiezen,

Gertjan: hoor. Ja, ik kon twee k kiezen, volgens mij. Maar ik denk wel Ja, ik denk dat van die van die em- emotionele aankopen. of ja, iets dat je jezelf echt een cadeau geeft.

Want dat is het een beetje. Ja, dan ga je dat wel op een desktopscherm doen,

Joël: denk ik. Maar ik vind het wel, ik vond het grappig dat je het had over een emotionele aankoop. terwijl iedereen natuurlijk bij het desktop. koop je gewoon online een auto. en de grootste emotionele aankoop, zeg maar na een huis. Ja.

Die koop je volledig online. En nu is het is het op de desktop is het zeg maar emotioneel. Ja.

Gertjan: Maar ik denk ook wel dat. dat ze hebben dat wel goed moeten doen om eh ja, want ik denk inderdaad dat dat mensen nog steeds het liefst zo'n auto gewoon in de winkel de showrooms zouden kopen, toch?

Joël: Ja, pas laatst in een oude showroom dacht.

Nou, dat is niet dood gevonden worden. Van die grintegels? Ja, van dat hele nare, van dat nepmarmer.

Gertjan: Ja.

Joël: Hm. En dan van die airco die dan zo staat te honken en dan. Ja, zo'n zo'n bureau, zeg maar, dat daar dan staat in de.

Gertjan: Dan maar een visualisator. Ja, dan doe mij maar visualisator. Heb je die niet de hele tijd die confagen.

Milan: Ja. Oké, maar jij zegt eigenlijk dat Jan een goede configurator hoeft niet Mobile F te zijn. Het hangt heel erg af van goh, een nuance in de in onze podcast. Wat leuk. Ja, type. Dat hangt af van type.

Gertjan: Ja, maar ik vind wel Als je zo'n keuzehulpachtige configurator hebt. dan is Mobile First beginnen best handig.

Milan: Ja. Alright. Stelling drie Visuele configurators of configuratoren. We zijn er nog steeds niet helemaal achter wat nou de de meervoud meervoud van moet zijn. Maar we hebben bijna geen conversie, maar dat hoeft ook niet.

Gertjan: Oh ja, du- dus dus we hebben het over die die Tesla of nou, de andere voorbewereld.

We hebben voor een kerel liet gevelbekleding. en dan kan je een type en een kleur gevelbekleding kiezen. en een en een type huis en dan visualiseert hij hoe dat er dan uitziet. Ja, ik denk Ik weet niet of je hart kan maken dat ze bijna geen Dat staat hier, he. Bijna geen conversie hebben, maar ik Ik denk wel dat het zo is dat je niet te veel moet meten.

op dat mensen direct op dat moment de conversie doen. Omdat volgens mij is het, als je het dan op klantenreis hebt. echt een tool die zit in de in het awarenessstadium. Ja. Dus waar mensen zich aan het orienteren zijn. er een beetje gevoel bij proberen te krijgen. En die gaan dan misschien daar nog niet meteen de De sale doen.

Of de de de koop doen. Ja, en je

Milan: hebt natuurlijk ook alle ruis van al die webdesigners. En een bewuste flauwe term. maar die die dan zitten te testen die naar configurateurs kijken en dan alles invullen en het dan niet kopen. Nee. Dat vervuilt hun statistieken natuurlijk ontzettend.

Gertjan: Ik denk dat ik per ongeluk wel op kopen heb gedrukt.

want ik kreeg vrijdag een envelop van Kie met een stukje kleurmonster.

Milan: O, ik dacht even dat je het over Tesla had. Zie jij allemaal liggen. Ja, ik heb dat. Ik had dat met Tesla. Hij komt morgen. Maar Jan Jan,

Joël: als het goed is als je met het pixelped adres zeg maar een aanvraag doet, dan wordt je gefilterd.

Daar ben ik

Gertjan: toch benieuwd. Ik was wel verbaasd over, ja, dat hij binnenkwam. Ja. Maar Ja, dus dat denk ik. Ik denk eh je moet je moet zo'n configurator niet gaan meten op heel harde conversie. Want daar is nog niet voor bedoeld, denk ik.

Milan: Nee, en het is ook natuurlijk. Kijk, als iemand dat ding een beetje in elkaar aan het klikken is.

en zegt van Nou, dit is echt een cere auto. en die laat dat dan weer aan iemand zien. Want dat kun je natuurlijk altijd doorsturen en zo. En dan eh Ja, dan verspreid je natuurlijk ook gewoon. Het is gewoon een marketingmiddel dan ook daarmee voor Tesla.

Joël: Ja, maar je kan dus dan misschien wel naar alternatieve dingen.

als bijvoorbeeld de duur van de sessie en dat soort zaken. Die kan je natuurlijk wel prima kijken om te zien of het een of het een. of mensen dus aan het Ja, spelen gaan, zeg maar. Ja.

Milan: Ja, en er zijn natuurlijk ook, en dat zal, zullen ze ongetwijfeld hebben. Er zijn ook allerlei tools waarmee je kan zien of mensen met een bepaald profiel, zeg maar, vaker terugkomen.

Dus we zullen ook kunnen zien of mensen een keer gewoon een heel lang een sessie hebben om er een keer mee te spelen. Of dat iemand dan na een week nog weer een keertje terugkomt. en en nog weer iets aanpast of iets anders doet. Zodat ze ze ongetwijfeld eruit kunnen halen.

Joël: Ik ben benieuwd of er een gebruiker is die al zevenendertig kleuren van een keer die honderddrieënveertig op heeft afgehaald.

Ik ken hem

Milan: alleen. Hij zit hier aan tafel.

Joël: Nee, ik was het niet. Nou, misschien. Maar

Gertjan: bijvoorbeeld  een ander voorbeeld, he. Een IKEA-keuken drie D. Dat is ook een configurator. Ja, stel je hele keuken mee samen. Maar misschien kan dat wel een half jaar duren voordat je uiteindelijk. Nou, sterker nog. Ik wil maar zeggen.

Milan: Ik kan je wel vertellen dat je daar wel een half jaartje mee bezig bent. Want zo goed werkt die elke keer niet. Maar.

Joël: En als je die output dan had en dat ze dan de bezorging gewoon gelijk goed doen. Dat zou wel mooi zijn geweest, maar.

Milan: Ja, ik bedoel, het is een fijne tool. Ik bedoel, ik heb een IKEA-keuken.

Ik heb ze dingen helemaal met die tool gemaakt.

Dus het werkt goed. Of tenminste, het werkt. Ja. Het werkt.

Joël: Ik heb hem wel geupgrade een tijd geleden. Ja,

Milan: dat dat heb ik waarschijnlijk gemist, want de keuken is al wel zes jaar oud of zo. Maar. Die ou

Joël: tool die was.

Milan: Maar het werkte op zich wel, alleen wat ik wat mij dan ook zo verbaasde was dat je daarna dus een orderlijst kreeg.

Je kon dan niet de keuken laten afleveren?

Joël: Nee, dat eh. Je kreeg een orderlijst. Je denkt.

Milan: klikken. Nu moet ik gaan printen. Wat wat wat wat is de bedoeling? Maar ja, dat is was de bedoeling.

Joël: Ja, maar we hadden toch hetzelfde toen we hier bezig waren. en een bepaalde kasten gemaakt hadden. dat dat we zo'n ordelijst hadden gemaakt.

en dat een IKEA, ik weet niet. Het zijn geen genie genie is dus zeg maar daar qua titel.

Maar dat nee, ik moet gewoon niet zo heel. Dat hebben we helemaal niet. Of wat was dat nou?

Milan: Ja, dat ja, iets met de keuken en dan een bepaald scharnier of zo. Dat dat ja, nou ja, daar kun je veel beter niet voor hebben. Maar dat die doel adviseert dus dan gewoon iets standaards. Maar daar zijn er dus ook nog goede nuances in aan te brengen.

Maar uh. Ik bedoel los van Kijk, dat die tool er is, ook dat is misschien ook wel interessant. Hij hij was niet zo slecht dat hij dat hij mij enorm frustreerde en dat ik het daardoor niet wilde bestellen bij IKEA, zeg maar.  Nou, dus zelfs de tool die niet helemaal optimaal werkte was prima. Daardoor had ik wel, kon ik wel een beeld krijgen.

Het hielp mij, zeg maar in mijn orientatie ook. Want ik begon hem als orientatietoel, he. Zo van Nou, hoe zou m'n keuken eruit zien? O ja, Ikea heeft zo'n tool, ik ga eens even kijken. en uiteindelijk bestellen hem dan daar. Tenminste. Het

Joël: is dus supergrappig, want wat jij zegt, want ik ik heb destijds zelf. Ik heb die tool gewoon puur gebruikt om als m'n sketchup, zeg maar.

Gewoon om te kijken van Oke, hoe zou die keuken dan. Uiteindelijk weer geen IKEA-keuken gekopt. Maar wel dat ding gebruikt om. Ja. Ja.

Milan: Dus je denkt dat er best veel mensen op die manier dan toch bij IKEA uitkomen. Misschien zelfs als ze een ander idee hadden bij een partij waar ze het zouden willen afnemen.

Gertjan: Ja.

Milan: Dus mensen. Neem allemaal een configurator. Alright . Nou, ik denk dat we er wel uh dat we er uit zijn. Yes. Tot de volgende keer. Dat was een mooi. En en ja. En live, ja. Moet u nog afscheid nemen van ons sluit af alle kijkers. Bedankt voor het kijken. We hebben wat reacties, maar dat die zijn een beetje te flauw om voor te lezen.

Dus die zal ik zal ik jullie besparen. Nou, de volgende keer als we live zijn dan uh dan gooien we even een een berichtje op op sociale kanalen, zodat je dat kan zien. Dit was even natuurlijk puur het experiment. en dan zien en horen jullie ons de volgende keer. Doei doei. Fijne doel. of middag. Of van ochtend als je dit luistert.