Hoi

Welkom bij Pixelpillow

Om een goede website of applicatie te bouwen heb je goede user experience en een soepele user interface nodig. Daarvoor moet je eerst weten wat je gebruikers willen. Daarom doen we altijd grondig gebruikersonderzoek.

Voordat we gaan bouwen, kijken we naar gebruiksdata, bestuderen we gebruikersgedrag en interviewen we eindgebruikers. Voor ons hier bij Pixelpillow is gebruikersonderzoek een integraal deel van een succesvol project. Weten hoeveel jouw organisatie met UX kan besparen?

Weten hoe we ervoor zorgen dat jij de features realiseert waar je gebruikers wél op zitten te wachten?
Ja, daar wil ik meer over weten
Hoi. Wil je een rondleiding?
We zijn een hecht team én een goed geoliede machine. En een belangrijk onderdeel van ons succes is de plek waar we jouw product maken: Pixelpillow HQ.
Onze cultuur
Het betrekken van de gebruiker is wat ons betreft de sleutel tot het succes van je website of applicatie. We leggen uit hoe we user centered design inzetten.
Hoe we graag samenwerken met jou
We vertellen je alles over ons bewezen proces, en waarom de manier waarop we dingen aanpakken tot succes leidt.

Hoe je met UX Research voorkomt dat je geld aan de verkeerde features uitgeeft

Misschien denk je er wel eens over na. Of misschien is dit wel een aha-moment voor je. Als je niet in gesprek bent met je eindgebruikers is de kans groot dat je het kostbare budget dat je tot je beschikking hebt niet goed besteedt. En besparen is niet het enige argument. Uit diverse onderzoeken blijkt dat goede UX je de volgende voordelen heeft:

Even een oefening. Wat was afgelopen jaar een feature die gebouwd is maar die niet zo presteert als je had gehoopt?

Bereken nu het volgende:
Aantal mensen x Tijd x Gemiddeld uurtarief

Stel je hebt met 4 mensen 2 maanden aan de feature gewerkt, dan kom je uit op:
4 mensen x 160 uur x 100 euro = 64.000 euro die je in potentie niet had uitgegeven wanneer je vooraf onderzoek had gedaan.

Als je je dan bedenkt dat een gemiddeld usability onderzoek tussen de 5.000 en 10.000 euro kost...

Volgende keer misschien toch maar even met gebruikers in gesprek voordat je die ene feature bouwt? Dat had je in potentie meer dan 50.000 euro bespaard 😮

De kans is groot dat je meer rendement uit je budget kunt halen. Weten waar het lek zit? Dat kan met UX-research.
Ja, ik wil geld besparen

Voorbeelden uit de praktijk

Dit is natuurlijk niet de eerste keer dat we met dit bijltje hakken. De samenwerkingen zijn duurzaam, leuk en leveren échte resultaten op. Zoals bijvoorbeeld bij deze klanten:

Heering Portal

Voor Heering ontwikkelden bij een klantportaal volledig op maat. Maar voordat we aan de slag gingen, interviewden we een aantal mensen. Daaruit bleek dat het direct bestellen bij Heering helemaal niet iets was waar aannemers op zaten te wachten. Ze wilde – voordat ze naar de klus reden – nog even materiaal ophalen en een bak koffie drinken bij hun vertrouwde bouwhandel.

Daarom pasten we het concept zo aan dat je als aannemer altijd eerst je eigen bouwhandel kiest. Aannemer blij, bouwhandel blij, Heering blij.

Stel je toch voor dat we dat niet uit interviews hadden teruggehoord en gewoon precies hadden gemaakt wat de klant had gevraagd?

Zehnder Wereld

Deze autoriteit op het gebied van ventilatie kwam bij ons met de vraag een complete 3D-wereld te maken waarin klanten hun producten konden ervaren. Voor ons natuurlijk een droomopdracht. Om te kijken of dit ook aansloot bij de verwachting van gebruikers organiseerden we interviews.

Tot onze verbazing bleek dat gebruikers helemaal niet op een 3D-wereld zaten te wachten. Daarom maakten we een modulaire, gemakkelijk uitbreidbare wereld, met interactieve elementen. Zo vind je als gebruiker snel wat je zoekt en word je toch ondergedompeld in de Zehnder wereld.

We bespaarden de klant daarmee tienduizenden euro's.

Besteed jij je budget wel goed?
Met UX-research krijg je meer waar voor je geld. Je weet namelijk voor je iets gaat bouwen of je het juiste maakt. Die ene feature waar je klant écht op zit te wachten. Of die functionaliteit die je klantenservice per contactmoment 5 minuten bespaart. Weten waar jij geld laat liggen?
Ja, ik wil mijn geld uitgeven aan de juiste features
Milan van Bruggen
Partner / UX-expert

Wat klanten over ons zeggen

Ik heb een aantal jaar geleden het geluk gehad met jullie te mogen samenwerken en ik kijk er nog altijd met veel plezier op terug. Prachtig bedrijf met een hele goede, positieve sfeer!
Marlou Looijenga
Adviseur Zorg bij ONVZ
Door de inzet van diverse configurators merken we dat we klanten veel beter van dienst kunnen zijn. Sinds de introductie van de keuzehulp en plaatconfigurator hebben we een toename in het aantal bestellingen gezien.

Sinds de introductie van deze module is 7% van alle bestellingen een zelf gekozen vorm.
Jonathan Opdam
Managing Partner Online Plastics Group
Pixelpillow heeft geholpen de uitstraling van Cuperus te brengen naar een niveau waarbij uitingen naadloos aansluiten bij de kernwaarden van het bedrijf. Het voelde logisch, warm en vertrouwd. Dat is vertaald naar de volledige klantreis, de showrooms, brochures, website, etc. We zijn blij met de nieuwe inzichten en de vernieuwde vormtaal.
Jacco van der Zee
Marketing Manager Cuperus
Hoe laat je al je 125 verschillende kleur/model combinaties zien op 8 verschillende woningtypes? Samen met Pixelpillow hebben we hiervoor de Keralit gevelvisualisator ontwikkeld. Door tijdens de ontwikkeling prototypes te “usability testen” zijn we tot de perfecte gebruikerservaring gekomen.

Sinds de lancering zijn er al meer dan 356.000 kleur/model combinaties bekeken.
Erik Heuven
Online Marketeer Keralit
01. 04.
Bekijk onze showreel

Wij werken voor

Keiharde garantie

We werken altijd binnen budget, zodat je niet terug hoeft naar je manager of directeur. Gaan we er toch overheen?
Dan zijn de kosten van meerwerk voor onze rekening.

Weten hoe we je kunnen helpen?
Plan een kennismaking in
* verplichte velden
👍
Bedankt voor je bericht. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
😱
Oeps. Het lijkt erop dat bovenstaande velden niet helemaal goed zijn ingevuld. Zou je het nog eens willen controleren en opnieuw willen proberen? Kom je er niet uit? Bel dan 038 750 3491.