Martini Ziekenhuis.
Er gaat niets boven een nieuwe website

Voor de website van het Martini Ziekenhuis was de belangrijkste uitdaging om de juiste balans te vinden tussen het direct toegankelijk maken van praktische informatie en het overbrengen van het warme ‘Martini’ gevoel.

martiniziekenhuis.nl

Case UX Design Martini Ziekenhuis

Heldere eenvoud

In de site wordt de bezoeker aan de hand genomen. Daarbij hanteren we de regel 'liever een klik meer, dan teveel in één keer’. Een eenvoudige menustructuur en een duidelijk overzicht van toptaken dragen hieraan bij.

Mobiele optimalisatie in het ontwerp van de website

Eerst even praktisch …

De nuttige informatie waar iedereen altijd naar zoekt, bovenaan. Voor de bezoeker die gewoon even wil weten waar hij kan parkeren, hoe hij snel een afspraak maakt of de wachttijden wil zien.

De gebruikersinterface toont eerst de navigatie naar de belangrijkste praktische informatie

… en dan persoonlijk

Bij het Martini ziekenhuis is de patiënt onderdeel van het zorgteam. Beslissen doe je samen met je behandelaar die we dan ook sprekend in beeld brengen.

De arts duidelijk in beeld naast de informatie over het verwijderen van amandelen bij kinderen

Een nieuwe stijl

We verrijkten de Martini huisstijl zodat deze een flexibele basis biedt voor online toepassing. Een typografisch gradient, een vriendelijke iconenset en een toolkit met interactive elementen geven de site een eigen gezicht terwijl het toch overzichtelijk en functioneel blijft.

De gradient die gebruikt wordt in de typografie op de website
De iconenset straalt vriendelijkheid uit
Het gebruik van iconen in de interactieve elementen op de website van het Martini Ziekenhuis

We breidden het kleurpalet uit met kleuren die gebaseerd zijn op de kleuren in het interieur: Warm, menselijk en sfeervol.

Het colorpalet met foto's van het interieur waar deze zelfde kleuren in terug komen

Samen beslissen

Het Martini heeft oog en oor voor eigen regie van de patiënten. Daarom betrekken zij de patient bij de behandeling. Met een slimme animatie zoomen we letterlijk in op de behandelaar.

Een teamfoto met animaties om meer informatie te krijgen over elk teamlid

Werken bij Martini

‘Dat is werken bij #teammartini.’ Met deze slogan ging in november 2019 de nieuwe arbeidsmarktcampagne van het Martini Ziekenhuis van start met de vernieuwde website ‘werkenbijmartiniziekenhuis.nl’.

Personeel dat op een informele manier gezellig kletst in het ziekenhuis
Filteropties om vacatures in het juiste vakgebied te vinden
De gebruikersinterface van de werkenbij website van het Martini Ziekenhuis
Het design van de vacaturepagina ontworpen door Pixelpillow

Het team

Gertjan, Creative Lead bij Pixelpillow
Gertjan
Creative Lead
Jan, Designer bij Pixelpillow
Jan
Designer
Milan, Commercial Lead bij Pixelpillow
Milan
Commercial Lead