CRO voor webapplicaties

Heb je een tool of applicatie die staat, maar wil je nog betere resultaten? Meer omzet met je webshop, hogere klanttevredenheid en -retentie, of minder druk op je klantenservice? Wij nemen maandelijks je webapplicatie of site onder de loep en komen met concrete verbeterpunten en kijken of deze ook écht resultaat hebben.

Ja, ik wil resultaat met CRO
Het uitwerken van low-fi wireframes op het kantoor van Pixelpillow

Wat is CRO eigenlijk?

CRO, oftewel Conversie Ratio Optimalisatie, is een strategische en systematische aanpak om je webapplicaties of website effectiever te maken. Het uiteindelijke doel is om het percentage gebruikers dat een specifieke actie uitvoert, zoals het indienen van een aanvraag, het aanmelden voor een nieuwsbrief of een aankoop doen, te verhogen. Dat doen we door de gebruikerservaring constant te verbeteren, mogelijke obstakels te elimineren en gebruikers aan te moedigen om de gewenste actie uit te voeren. Het is een mix van strategie, data-analyse en design waarmee we constant werken aan het behalen van gebruikersdoelen en bedrijfsdoelen.

Waarom is CRO belangrijk?

CRO speelt een cruciale rol in digitale strategieën en UX-design, omdat het direct bijdraagt aan het behalen van je bedrijfsdoelen. Het stelt je in staat om meer te halen uit de gebruikers die je al hebt, in plaats van steeds nieuwe gebruikers te moeten aantrekken. Hier zijn een paar redenen waarom CRO belangrijk is:

01.

Aannames valideren

Features worden vaak op gevoel bedacht. Met CRO ontdek je snel of een feature je budget waard is, zonder veel te investeren. CRO helpt bij datagedreven keuzes door onderzoek en experimenten. Zo zie je of een feature aanslaat, kun je je budget waardevol besteden en verspilling voorkomen.
02.

Efficiëntieverbetering

Bij webapplicaties is het vaak effectiever om de prestaties van de huidige processen te verbeteren, in plaats van je te concentreren op het aantrekken van meer gebruikers. Door de bestaande gebruikerservaring te optimaliseren en te focussen op de kwaliteit van de interacties, kunnen we de algemene efficiëntie van de applicatie verbeteren.
03.

Verbeterde gebruikerservaring

Door continu te werken aan het optimaliseren van je digitale product krijg je waardevolle inzichten in wat je gebruikers willen en hoe ze zich in je apps gedragen. Dit stelt je in staat om je apps te verbeteren, wat resulteert in een betere gebruikerservaring.
04.

Verhoogde klantloyaliteit en klanttevredenheid

Een geoptimaliseerde webapplicatie verhoogt het aantal positieve gebruikerservaringen, wat klanttevredenheid verhoogt. Wanneer klanten moeiteloos kunnen vinden wat ze nodig hebben en hun doelen kunnen bereiken, zijn ze waarschijnlijker tevreden en bereid om terug te keren.
05.

Vermindering van de werklast

CRO kan processen efficiënter maken, waardoor de werklast voor jouw team vermindert. Als gebruikers bijvoorbeeld in staat zijn om hun eigen vragen te beantwoorden door gemakkelijk toegankelijke informatie in je apps, kan dit het aantal vragen aan de klantenservice verminderen.
06.

Verhoogt ROI

CRO helpt je om meer waarde te halen uit elke gebruiker door hun gedrag in je webapplicaties beter te begrijpen en de apps dienovereenkomstig aan te passen.
07.

Competitief voordeel

Geoptimaliseerde webapplicaties zullen een hoger engagement en conversieratio's hebben, wat je een voorsprong kan geven op je concurrenten.
Keer sparren over wat CRO voor jouw webapplicatie of site kan betekenen?
Ja, tell me more!
Het proces van sprints en doorontwikkeling bij Pixelpillow in beeld gebracht

Onze aanpak

Wij hebben een bewezen aanpak voor het verbeteren van sites en software. De volgende zaken zijn cruciaal in elk CRO-traject:

01.

Expert Review

We beginnen met een gedegen expert review van je huidige webapplicaties en websites. Hieruit komen een aantal sterke adviezen voor mogelijke experimenten. Dit kunnen 2 adviezen voor grote features zijn (bijv. een nieuwe mijn-omgeving, het aanpassen van de lay-out van je product-detail-pagina of het volledig vernieuwen onboarding proces). Maar het kunnen ook 10 kleinere experimenten zijn. Bijvoorbeeld het verplaatsen van een knop, het aanpassen van de tekstgrootte, etc. Je ontvangt een rapport met onze bevindingen en adviezen. Deze bespreken we samen en op basis van onze adviezen bepalen we welke experimenten we willen opzetten.
02.

Wij regelen alles

Je bent voornamelijk geïnteresseerd in het resultaat. Wij zorgen voor het proces. We regelen de software voor de experimenten en zetten ook de tests op. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over licenties of configuratie. Uiteraard ben je nauw betrokken bij elke beslissing die we nemen, maar we zullen je niet belasten met technische details.
03.

Snel resultaat

Naast het vertalen van uitkomsten van experimenten naar concrete designrichtingen zorgen we ook voor de implementatie. In de meeste gevallen zijn we niet afhankelijk van externe partijen of ontwikkelaars. De meeste experimenten kunnen we inrichten vanuit de software zonder een regel code aan te passen. Dit zorgt voor kortere doorlooptijden en voorkomt eventuele vertragingen.

Houd er rekening mee dat wanneer de resultaten van een experiment volledig geïmplementeerd moeten worden, je dan afhankelijk bent van de development-partij, of je eigen ontwikkelaars. Wij kunnen de implementatie ook op ons nemen als je dat wilt.
04.

Elke maand beter

Geen complexe rapporten of overweldigende hoeveelheden data, maar we maken de resultaten van de experimenten begrijpelijk en nuttig voor jou. We zetten de belangrijkste inzichten op een rij, leggen uit wat ze betekenen voor jouw webapplicatie, en geven concrete suggesties voor hoe we deze inzichten kunnen gebruiken om de efficiëntie en effectiviteit van jouw webapplicatie te verbeteren.

De investering

Basis **
€ 1.250 /maand

Eenmalig opstart-fee € 3500

  • Bijhouden CRO backlog
  • Uitvoeren analyses basis van analytics data en gedragsdata (clicks, scrolls, schermopnames) *
  • Hands-on conversie advies op bijv. copy of landingspagina’s
  • Verbeterideeën om direct door te voeren
Medium **
€ 2.000 /maand

Eenmalig opstart-fee € 3500

  • Bijhouden CRO backlog
  • Uitvoeren analyses op basis van analytics data en gedragsdata (clicks, scrolls, schermopnames) *
  • Hands-on conversie advies op bijv. copy of landingspagina’s
  • Verbetervoorstellen om direct door te voeren
  • Uitwerken van schetsen/wireframes voor conversiegerichte pagina’s
Advanced **
€ 3.500 /maand

Eenmalig opstart-fee € 3500

  • Bijhouden CRO backlog
  • Uitvoeren analyses basis van analytics data en gedragsdata (clicks, scrolls, schermopnames) *
  • Hands-on conversie advies op bijv. copy of landingspagina’s
  • Verbetervoorstellen om direct door te voeren of om te valideren
  • Uitwerken van implementeerbare designs voor conversiegerichte pagina’s

* Welke methode wordt toegepast hangt af van het onderwerp dat op dat moment de focus heeft en welke methodiek daar dan het beste bij past.

** Bijhouden CRO backlog is standaard, de rest is flexibel in te vullen op basis van vraag/focuspunt en wat daar het beste in past qua CRO-diensten.

Benieuwd hoe wij van plan zijn de conversie van jouw webapplicatie of site te verhogen?
We zijn ervan overtuigd dat elke euro die je investeert waardevol is voor het verbeteren van je dienstverlening en je bedrijf. Neem vrijblijvend contact op om eens van gedachte te wisselen over jouw specifieke situatie.
Ja, ik wil meer conversie met CRO
Vraag?
Neem contact op
* verplichte velden
👍
Bedankt voor je bericht. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
😱
Oeps. Het lijkt erop dat bovenstaande velden niet helemaal goed zijn ingevuld. Zou je het nog eens willen controleren en opnieuw willen proberen? Kom je er niet uit? Bel dan 038 750 3491.