Meer weten klantportaal-koppelingen

Klantportaal-koppelingen met je backoffice

In een klantportaal wil je klant correcte, actuele gegevens zien. Maar veel processen zit nog handwerk. Dat leidt tot vertraging, fouten en data die niet kloppen. Een klantportaal-koppeling met je CRM, ERP en andere kernsystemen verbetert dus je efficiëntie én je klantrelatie.

Dat wil ik ook

Klantportaal-integratie: voor optimaal gegevensbeheer en handiger werken

De integratie van klantportalen met bedrijfssystemen zoals CRM (Customer Relationship Management) en ERP (Enterprise Resource Planning) biedt belangrijke voordelen die bijdragen aan de optimalisatie van gegevensbeheer en bedrijfsefficiëntie:

01.
Beter gegevensbeheer. Het integreren van systemen zorgt voor een centrale bron van informatie, waarbij gegevens uit verschillende systemen in real-time worden gesynchroniseerd. Daardoor zien je klanten altijd consistente, juiste data.
02.
Meer efficiëntie. Gegevens uitwisselen tussen je klantportaal en je bedrijfssystemen maakt je processen sneller.
03.
Minder handwerk. Automatisering van routineprocessen zoals orderinvoer, facturatie en klantupdates vermindert de noodzaak van menselijke handwerk, bijvoorbeeld in Excel. Dat voorkomt fouten, maar bespaart ook kosten.

De integratie van klantportalen met CRM- en ERP-systemen faciliteert een soepeler, efficiënter en nauwkeuriger beheer van klantrelaties en bedrijfsprocessen, wat cruciaal is voor jouw bedrijfsgroei en het verhogen van je klanttevredenheid.

Met klantportaal-koppelingen bouw je aan betere klantrelaties

De bedoeling van een klantportaal is uiteindelijk om betere klantenservice te kunnen bieden tegen lagere kosten. Door je klantportaal te integreren met je CRM- en ERP-systemen, kun je persoonlijke ervaringen creëren en daarmee sterkere relaties opbouwen. Zonder dat je er meer werk aan hebt. Je kunt sneller op klantvragen reageren, diensten op maat leveren en proactief inspelen op de behoeften van je klanten. Een win-win situatie.

Met klantportaal-koppelingen lever je betere service tegen lagere kosten en bouw je sterkere klantrelaties op.

Onze aanpak voor klantportaal-koppelingen

Wij integreren jouw bedrijfssystemen met het klantportaal dat we voor je ontwerpen en bouwen. Daardoor kunnen we alle functies precies afstemmen op jouw technische eisen en de werkprocessen die voor jou en je klanten ideaal zijn. We doen, voordat we gaan bouwen, een technische inventarisatie en uitgebreid gebruikersonderzoek, waardoor je CRM-, ERP-integratie met je klantportaal naadloos werkt.

Succes door integratie: meer weten?
Meer klanten beter helpen? Laten we dan samen gaan werken aan het koppelen van je klantportaal met je bedrijfsdata.
Begin nu
Milan van Bruggen
Partner / UX-expert
We helpen je graag op weg
Veelgestelde vragen over klantportaal-koppelingen
Hoe lang duurt het om een klantportaal te integreren met mijn bedrijfssystemen?
De tijd die we nodig hebben om een klantportaal te integreren met je bedrijfssystemen hangt af van de complexiteit van zowel de portal als de bestaande systemen, jouw specifieke eisen en de aanpassingen die daarvoor nodig zijn. Denk aan enkele weken tot enkele maanden.
Hoe zorgt Pixelpillow voor de veiligheid en privacy bij de integratie?
Wij volgen bij integraties altijd de best practices op het gebied van cybersecurity: sterke encryptie voor data tijdens overdracht en opslag, strenge authenticatie- en autorisatieprotocollen om toegang te beheren en het regelmatig uitvoeren van tests om kwetsbaarheden te vinden en aan te pakken. We bouwen sowieso alles volgens de nieuwste wetten en richtlijnen, zoals de AVG.
Biedt Pixelpillow ondersteuning bij aanpassingen in het CRM/ERP-gekoppelde portaal?
We werken nauw samen met onze klanten om te zorgen dat integraties perfect werken. Aanpassingen, het integreren van nieuwe features en het oplossen van technische problemen horen daar natuurlijk bij.
Vraag?
Neem contact op
* verplichte velden
👍
Bedankt voor je bericht. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
😱
Oeps. Het lijkt erop dat bovenstaande velden niet helemaal goed zijn ingevuld. Zou je het nog eens willen controleren en opnieuw willen proberen? Kom je er niet uit? Bel dan 038 750 3491.